Alla inlägg under mars 2009

Av grant - 31 mars 2009 22:31

Haha, så sööööt :) Idag har varit en rätt händelserik dag för Bosse.Vi har varit tillbaka hos Darko's och Bosse har fått hälsat på sina sykon, det var löjligt kul tyckte dem allihop. Rijk's var som ett stort klot med en massa päls - så gosigt !


Bosse tyckte nog att jag och Carina var lite taskiga idag när jag höll i honom,den vilde, och Carina limmade hans öron :) Nu påminner han om prinsessan Leia ifrån Star Wars bakifrån haha. Scchhhöööööt !

Sen drog vi vidare till valpkursen. Bosse fick snällt sitta i min famn och iaktta dem andra i kursen när dem övade. Sen när det var färdigt gick vi alla in i klubbhuset och fikade och pratade. Dem flesta valparna fick sättas i mattes och husses bilar, men vår lilla snuttegris fick följa med in i värmen och sussa sött i våra famnar i sin blåa filt - precis som en liten bäbis ;) Alla tyckte han var så söt - det är han ju med,trots att han ibland blir ett litet odjur.


I natt var andra natten som han sov genom hela, och ville inte kissa förrens först vid 6 - duktig. När vi var hemma hos Darko's idag, kissade han INTE inne, utan väntade tills vi kom ut igen - duktigt Bosse!

Av grant - 30 mars 2009 22:59

Jaa, ikväll fick han duschas av matte och husse matade på med lite mums mums. Bosse är bara lite ivrig när han ska få sitt gott så han tuggar som en gräsklippare i husses fingrar...Matte vill dock hävda att det är hur han håller go'bitarna, och får skylla sig själv ;)


Det gick över förväntningarna. Jag hade förväntat mig en massa pip och lite hysteri, men han var rätt fin i duschen, även när vi stängde dörrarna och husse fick stå utanför och se på. Jodå, jätteduktig var han faktiskt. Lite kallt bara - stod och skakade medans han såg ut som en liten "råtta" hihi.

När matte sen torkat lilla Bosse, var det dags för kamning...Detta är ingen hit alls, tycker Bosse. Men matte har lite terrier i sig, för hon ger sig fasen inte - trots att jag naffsar på kammen och ALDRIG sitter still.

Efter all "cirkus" var jag nog mycket fin, tyckte matte - för hon slutade inte ta bilder på mig. Men det var det värt när jag blev mutad med gott bakom kameran.

Nu ligger han och sover sött i sin bur och matte är nöjd.



Av grant - 30 mars 2009 16:13

Jepp :) Igårkväll hade jag lite ångest..."Vilka fler är det som börjar?" etc.

Var AP-trött imorse när jag gick upp,men piggnade till strax efter duschen och när jag fick dricka mitt kaffe.

Träffade mycket trevligt folk, blir nog bra det här :)


Så då har husse varit hemma med Bosse idag, och ska vara det resten av veckan. Tydligen har han varit väldigt snäll...Bara mig han vill "jävlas" med när vi är ensamma ;) Han sov dessutom heeela natten inatt! Skönt.


Nähe, nu ska jag gå riva lite morötter och göra fläskpannkaka - MUMS !

Av grant - 28 mars 2009 23:12

En liten musikvideo som jag klippt ihop idag :) Det är riktigt skoj när man börjar lära sig programmet Windows Movie Maker.

                                      

                                          OBS!
Varning för när man ser på denna att man känner sig lite "sjösjuk". Inte så lätt att alltid filma samtidigt som man håller Bosse i kopplet :)

Av grant - 28 mars 2009 22:58

Klart vi var med på den, delvis...Bosse började bli övertrött "hemma" på Öland, och ville ALDRIG bara kissa och heller ville han inte låta gamla Dino vara. Dino tyckte bara Bosse var en riktig "dampig" knöl ikväll. Fy så uppnosig han var vår lille pöjk. Så vi åkte hem till slut. Det var precis kolsvart på bron, det var häftigt - Kalmar var rätt nedsläckt med.


Åter om Bosse-pojk ska jag inte säga så om honom annars idag, för idag har varit en jättebra dag - trots att den började så galet imorse.

Första dagen han inte gjort en olycka inne *tjohoooo* Riktigt duktig! Men nu ska jag inte göra en "Mika" på det här - han är ju trots allt bara lite mer än 10 veckor - klart han kommer göra inne fler ggr,det vet jag väl ;) hihi.

Måste ju ha med dem häftiga mjölkpaketen haha ;) Värt att minnas!

Av grant - 28 mars 2009 11:01

Ja, det var mycket uppskattat en mugg med gott kaffe efter jag kom ut från duschen. Vilken morgon alltså... *suck*

Till att börja med kan jag berättade det som är positivt först. Har redan märkt att Bosse kan hålla sig lite längre när han vill kissa...I natt sov han gott, vi var ute EN gång vid 4 (sen vaknade han inte förrens vid 7).

Han går mycket bra i kopplet FÖR DET MESTA - jobbigt när han går bakom mig och byter sida bara. När vi går på en lyktstolpe eller liknande går han tillbaka - att han lärt sig detta snabbt är nog för att han tyckte det var så obehagligt när detta hände, när något kom emellan mig, honom och kopplet.


Till det negativa, som gjorde mig helt slut imorse. Han ger ju fan aldrig upp! Att en terrier är envis, det VET jag - men Bosse är tamej fan den envisaste på hela planeten. Både husse och jag har bannat honom när han tuggar på mattan i hallen, mina skor - men tror ni han bryr sig eller? Han tar några kliv bak, åt sidan just i sekunden - men i nästa är han där och gnager igen :( Jag trodde jag skulle bli tokig alltså. Jag morrar allt jag kan, sträcker på kroppen och visar att jag är "stor och farlig" - det tycker inte Bosse.

Efter detta tog jag honom på en längre promenad. Tittade på lite änder i en damm :) Sen gick vi hem. Bosse var trött. Matte var trött. Han somnade i sin lilla bur, och jag hoppade in i duschen. Han ligger och sover nöjt än.


Kör sakta lite ensamträning i lägenheten med (om man nu får kalla det detta). Har spärrat av vardagsrummet, så att han inte kan springa efter mig HELA tiden, för han kopplar aldrig av då. Nu har det börjat ge sig. Han rör knappt en min när jag går fram och tillbaka.

Av grant - 27 mars 2009 16:10

Här bloggas det varje dag :)

Imorse torkade vi lite blodpudding i ugnen. Bosse har dock inte fått smaka något än, då han knölade lite med hans mat idag - det var ju inte så gott när det var avmaskningsmedel i ju ;)


Emillie var här och hälsade på idag igen. Då tog vi lilla Bosse-Bus och drog till Skälby och miljö/passivitet-tränade lite ! Han var så duktig, dock ville han nog jaga lite fiskmåsar. Men han fick nöja sig med att sitta i min famn och titta. "Se - men inte röra"


Av grant - 26 mars 2009 22:19

Pratade med Carina idag angående mina "oroligheter" över Bosses tokrus och "mopps-fasoner". Hon sa att det var fullkomligt normalt och att Trissan - Bosses halvsyster (samma pappa) - som både jag och Martin har träffat när vi hälsat på Darko's - var precis likadan när hon var valp. Hon är jättego' och rätt from - dock är hon tik, men hon hade varit lika galen hon med när hon var valp berättade Carina - det var skönt att höra :) Bosses pappa ä ju himla go' med, fick en hög med kyssar när jag trillade omkull på deras köksgolv haha. Åååh, ska bli så spännande att se vad det blir av vår lilla "maniac".

Mer som vi kom överrens om var ju att "fixa till" hans öra nästa vecka, innan jag sticker till valpkursen. Ska bli så kul och få se honom leka med sina syskon igen - mys :)

Hon berättade även nästa helg igen ska hon göra mentalbeskrivningar uppe på SBK-Mönsterås - jag ska troligtvis dit och kolla på och se hur det går till, då vi vill göra det med Bosse nästa år :)


Ikväll fick Bosse träffa Gimlin, det var himla skoj, tyckte Bosse. Gimlin tyckte dock att det var lite sådär...Kul, men mm lite blä med valp faktiskt hihi.

Nu letar jag efter valp/hund kompisar till lilla Bosse här runt omkring. Har hittat en verkar det som :)

Ovido - Quiz & Flashcards