Alla inlägg under november 2009

Av grant - 20 november 2009 18:43

Jaha, vilken vecka! Jag är helt slut efter praktik och tentan denna veckan. I måndags var vi ute hos Darko's och fick Bosse klippt. Han fick även leka med två små sexveckors-valpar. Han lekte så fint och mjukt! Jag glömde självklart kameran *attans!* Men Roger tog några bilder som jag kanske kan lägga upp sen. I onsadags var jag med Katrin i stallet och fick rida en liten stund i paddocken på Livius. Det var länge sen jag satt på en hästrygg! Men allt kändes mycket mycket bekant när jag hoppade upp på honom. Fy vad jag saknar livet runt hästar! Det var riktigt härligt att få galoppera igen. Jag förstår inte varför jag slutade rida...Eller jo, det var ju p.g.a ryggoperationen och sen glömdes den tiden bara bort. Jag red ju ändå i några år och hade jätteskoj. Funderar nu på att gå en kurs för att kunna komma tillbaka igen. Känner mig lite ringrostig på en del moment. Så nu forskar jag i kuser, priser och starter på ridskolorna runt omkring. Skulle hoppas att jag sedan kan hitta någon som behöver en medryttare. Men men vi får se...Men jag fick smak för det hela igen när jag red i onsdags Skrattande Bosse fick följa med och hälsa på hästarna. Det var lite otäckt med så stora "hundar" tyckte han, men sen struntade han i dem.

Av grant - 4 november 2009 10:55

...vill Bosse skryta om att både hans bror och syster kom på andra plats i Växjö i söndags! Grattis Donna och Fredde! Bosse hälsar att "vi blev en jäkligt snygg kull!"



Av grant - 4 november 2009 10:24

Resan är bokad. Nästa sommar åker jag och Penny 10 dagar till vår äldsta syster Natarsja och hälsar på. Det blir min första gång jag hälsar på och det är på tiden vill jag lova. Skönt att inte åka ensam heller! Ser fram emot det även om själva flygresorna inte tilltalar mig något alls!


Stadsvovven trivs bra. Nya ljud och annat men han bryr sig inte speciellt...Lite otäckt kan det vara när det kommer saker genom brevinkastet, annars så är han otroligt lugn.

Ovido - Quiz & Flashcards