Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Utmaning - Nästa ras?

Av grant - 15 oktober 2009 20:56

Jag har fått en utmaning från Anna.

Utmaningen är som sådan att man ska berätta vilken ras din nästa hund kommer att bli? Minst 4 alternativ och max 8, förklara varför + bild. Utmana sedan två andra


   

1. Cavalier King Charles Spaniel (Blenheim) - Jag kan mycket väl tänka mig denna mindre ras som en kompis till Bossebus. Dem verkar vara okomplicerade hundar efter man forskat lite. En lite "allround" hund, men inget envist terrier i sig Flört






  

2. Faraohund - Jag vet inte jättemycket om dem mer än att dem tycker om att raca. Tycker dem är helt otroligt vackra. Men om det blir en sån här någon dag - mycket tveksamt.






  

3. Nova Scotia Duck Tolling Retriever - Jag vill jag vill jag vill sååå gärna äga en tollare nån gång i mitt liv. Dem har så mycket jag söker, men med Martins allergi...njaa...Skrikandes





   

4. Whippet - Jag tycker dem är så vackra. Det är ju trots allt en sån vi (jag) hade bestämt oss för innan vi faktiskt bestämde oss för att det skulle egentligen bli en Bosse Glad Är ju rätt intresserad av Lure Coursing.





  

5. Boxer -Ja, det är ju trots allt en sån här jag växte upp med tills jag var 7 år gammal, sen var vi tvugna att ta farväl av underbara Urax! Jag glömmer aldrig honom, en bättre familjehund än honom får man leta efter. Han såg ungefär ut såhär i sin teckning förutom att han var ljusare brun. Men det är en brukshund och jag vet inte om jag är så sugen på att arbeta med en sån...sen är det ju det med Martins allergi då vaaa' Flört




  

6. Labrador Retriever - Dem har otroligt många bra egenskaper trots att jag tycker labbar är lite tråkiga över lag - det är antingen dem eller goldens man ser ute när man är ute och går. Men som sagt har de mycket bra egenskaper som jag kan tänka mig måste vara roligt att jobba med. Dem bruna är ju helt klart dem vackrast utav dem tre olika färgerna!

Nu ska jag utmana två...Jag har ju inte så många bloggvänner så jag får ju skriva dem som är kvar - jag utmanar Mika och Jannika!

 
 
Ingen bild

frida

27 oktober 2009 11:09

Åhh, min nästa vovve kommer att bli en cavalier, fast en trefärgad. Håller med dig om att dem verkar okomplicerade och roliga att jobba med. Hoppas allt är bra med er alla och att flytten går bra. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grant - 10 augusti 2010 09:20

Bossebus är hemma hos mig igen efter att ha bott hos en jättefin familj 3-4 månader och som hjälpt mig ta hand om honom. Här är vi nere på Svinö :)    &hl=sv_SE&fs=1&"> &hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-fla...

Av grant - 14 mars 2010 11:22

Idag är det exakt 1 år och en dag sedan vi tog hem det lilla miraklet...Fast ett mirakel var han inte till och börja med, då var han ett litet monster. Om jag spolar tillbaka 1 år så hade jag en halvjobbig tid framför mig med Bosse...In och ut för at...

Av grant - 19 februari 2010 13:21

Här kommer amatörklippen   hi hi hi...En sak är säker, min röst är fruktansvärd att lyssna på har jag kommit underfund med.    ...

Av grant - 16 februari 2010 22:12

Idag har jag fått öva på att sticka igen    Jag fick sticka på min lärare och det gick jättebra, är så stolt att jag inte tycker det är så farligt längre med nål och blod!   Ikväll har vi övat vidare lite på att gå slalom mellan mina ben...Det är...

Av grant - 13 februari 2010 16:05

Usch, nu har jag varit riktigt förkyld de senaste dagarna..Tror det är på bättringsväg, men känner mig riktigt kass idag.   Det är lätt att bli ivrig. Nu finns det massor med saker jag vill lära Bosse...Men får ta ett moment i taget. Vi har övat ...

Ovido - Quiz & Flashcards