Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Morgonkaffet :)

Av grant - 28 mars 2009 11:01

Ja, det var mycket uppskattat en mugg med gott kaffe efter jag kom ut från duschen. Vilken morgon alltså... *suck*

Till att börja med kan jag berättade det som är positivt först. Har redan märkt att Bosse kan hålla sig lite längre när han vill kissa...I natt sov han gott, vi var ute EN gång vid 4 (sen vaknade han inte förrens vid 7).

Han går mycket bra i kopplet FÖR DET MESTA - jobbigt när han går bakom mig och byter sida bara. När vi går på en lyktstolpe eller liknande går han tillbaka - att han lärt sig detta snabbt är nog för att han tyckte det var så obehagligt när detta hände, när något kom emellan mig, honom och kopplet.


Till det negativa, som gjorde mig helt slut imorse. Han ger ju fan aldrig upp! Att en terrier är envis, det VET jag - men Bosse är tamej fan den envisaste på hela planeten. Både husse och jag har bannat honom när han tuggar på mattan i hallen, mina skor - men tror ni han bryr sig eller? Han tar några kliv bak, åt sidan just i sekunden - men i nästa är han där och gnager igen :( Jag trodde jag skulle bli tokig alltså. Jag morrar allt jag kan, sträcker på kroppen och visar att jag är "stor och farlig" - det tycker inte Bosse.

Efter detta tog jag honom på en längre promenad. Tittade på lite änder i en damm :) Sen gick vi hem. Bosse var trött. Matte var trött. Han somnade i sin lilla bur, och jag hoppade in i duschen. Han ligger och sover nöjt än.


Kör sakta lite ensamträning i lägenheten med (om man nu får kalla det detta). Har spärrat av vardagsrummet, så att han inte kan springa efter mig HELA tiden, för han kopplar aldrig av då. Nu har det börjat ge sig. Han rör knappt en min när jag går fram och tillbaka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grant - 10 augusti 2010 09:20

Bossebus är hemma hos mig igen efter att ha bott hos en jättefin familj 3-4 månader och som hjälpt mig ta hand om honom. Här är vi nere på Svinö :)    &hl=sv_SE&fs=1&"> &hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-fla...

Av grant - 14 mars 2010 11:22

Idag är det exakt 1 år och en dag sedan vi tog hem det lilla miraklet...Fast ett mirakel var han inte till och börja med, då var han ett litet monster. Om jag spolar tillbaka 1 år så hade jag en halvjobbig tid framför mig med Bosse...In och ut för at...

Av grant - 19 februari 2010 13:21

Här kommer amatörklippen   hi hi hi...En sak är säker, min röst är fruktansvärd att lyssna på har jag kommit underfund med.    ...

Av grant - 16 februari 2010 22:12

Idag har jag fått öva på att sticka igen    Jag fick sticka på min lärare och det gick jättebra, är så stolt att jag inte tycker det är så farligt längre med nål och blod!   Ikväll har vi övat vidare lite på att gå slalom mellan mina ben...Det är...

Av grant - 13 februari 2010 16:05

Usch, nu har jag varit riktigt förkyld de senaste dagarna..Tror det är på bättringsväg, men känner mig riktigt kass idag.   Det är lätt att bli ivrig. Nu finns det massor med saker jag vill lära Bosse...Men får ta ett moment i taget. Vi har övat ...

Ovido - Quiz & Flashcards