Alla inlägg den 23 mars 2009

Av grant - 23 mars 2009 18:43

Ja, jag hann knappt blinka från när jag såg att den hängde ut genom munnen, och när jag fick tag i honom var den borta. Blää! Kan säga att han har inte fått mer pussar efter detta idag. Salivet ska väl vara effektivt, men bara tanken äcklar mig, så det får bli annat gos istället. Usch Bosse. Gör inte om det mot matte igen - snälla :)



Av grant - 23 mars 2009 09:51

...till den som:

  • hatar att gå upp tidigt - även evetuellt springa ut mitt i nätterna
  • inte orkar passa upp på valpen konstant både inne som ute
  • inte tycker om att bli "låst"
  • har mycket låg tröskel till tålamod
  • tycker det är "snuskigt" att torka upp bajs,kiss när h*n råkat göra inne

Ja... Detta är vad jag har kommit fram till sen jag tog över valppassningen efter Martin. Känner man såhär, tycker jag man BÖR avstå från valp. En del punkter går ju visserligen över efter kanske 1 år, men ändå.

Det är jäklar i mig ingen lätt uppgift det här - det vill jag ALDRIG påstå :) Nu har vi som sagt en liten terrier med - med andra ord extra påfrestande haha. Jag är tvungen att skriva av mig detta. Bosse har börjat bli ett litet monster till större delen av sitt vakna tillstånd - vi kallar honom då för "Trotski".

Bosse som alla andra valpar, har ju ett konstant bit/tugg behov. När vi är ute tycker Bosse om att tugga på : grenar,jord,mossa,gräs,stenar,bajs från katt/hund,löv - you name it. Vad som än kommer i hans väg och verkar intressant. En snuspåse hittade han en kväll - tur att jag upptäckte detta. Känns som jag rensar gräsmattan här på innergården, när jag är ute med Bosse.


Ovido - Quiz & Flashcards