Alla inlägg den 14 mars 2009

Av grant - 14 mars 2009 09:06

Natten har gått bra, han är jätteduktig. Vid 4.30 började det dock bli lite ängslighet och aktivitet...Förstod att något var på G ! Mycket riktigt gjorde han en liten fin kringla, när jag tog med honom ut till gården.

Efter när vi kom in, ville han ha mycket närhet, då kröp jag faktiskt ner och la mig på hans säng med honom - det tyckte Bosse var mys, och somnade med en gång i mina armar.


Idag är jag ensam med Bosse ett par timmar. Martin är och jobbar...

Visst har Bosse-pojk kissat ute, och gjort nr. 2 med :) Men jag har fångat honom många ggr när han gått till sin säng och kissat...Vill ju inte bli för hysterisk och slänga upp honom i famnen, men försöker vara så snabb och smidig som möjligt. Dem gångerna han hunnit till sängen har endast varit mitt fel och brist på uppsyn - men Jag är med Ny på det här ju!


Här kommer en liten filmsnutt på honom från igår - halsbandet gör ju inget annat än och bara klias, tycker Bosse (första dagen) och i slutet av filmen visar han hur man kissar i sängen, och får matte att hoppa till när hon inser detta haha ;)

Av grant - 14 mars 2009 00:17

Nu ligger han här vid mina fötter - jag är så obeskrivligt glad.


Han var så söt i sitt lilla gröna halsband, när vi kom till Darkos idag.

Vi fick sån fin mapp för Bosse och alla hans papper, med en jättfin bild på honom utanpå :) Mer som följde med var en väska - startkit,typ. Foder,snuttefilt som alla puppisarna och mamma Kajsa fått ligga på såklart, lite smått och gott. Så gulligt.

Fika gjorde vi med innan Bosse fick säga hejdå sålänge till Darkos-flocken.


Bilresan gick otroligt fint. Inget pip, utan han satt och låg mycket tålmodigt hela 40-50 minuter hem till Kalmar. Lite knorrande som en liten grisa-kulting hörde jag, men lät mer som att "ååh, usch...nu har jag varit i famn läääänge, är vi framme nån gång eller !!?"


Har redan fotat honom en hel del...Kan inte låta bli, han är ju så fin.

Inget mer pip för övrigt, förutom när han är med oss och utforskar rummen. Ska bli spännande och gå ut med honom imorgon på gården i dagsljus.

En liten kringla la han ute ikväll med - duktig Bosse :) Då blev matte och husse extra glada !



Ovido - Quiz & Flashcards