Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av grant - 2 augusti 2009 20:51

Idag steg vi upp kl. 6 for att hinna med att ata innan bussen hamtade oss kl. 6.50 Resan var lang vill jag tala om. Vi skulle ju aka hela vagen till andra sidan av on. Men jag lyckades krypa ihop till en boll och somnade med huvudet i Martins kna. Vi har varit pa guidad utflykt i Knossos och vandrat vid ruinerna av det urgamla palatset. Det var maktigt. Med solfaktor 20 lag solen och stekte oss i runt 38 grader - jag trodde jag skulle do i varmen. Sa det var lite tungt att ga runt och lyssna pa en guide, men fotat har jag gjort en massa.


Efter detta akte vi vidare till Heraklion och gick i det arkeologiska museumet. Mycket intressant! Har inte haft nagot vidare intresse for historia, men det var mycket givande. Sedan at vi riktig GYROS! Har aldrig atit en san god gyros i hela mitt liv. Grekerna kan sin sak, det ar en sak som ar saker.


Har ar bara lite utav det vi sett idag, och bilderna har jag inte tagit sjalv, dem ar hamtade fran google.


Saknar min lilla sotnos Bossebus dar hemma. Langtar efter honom massor! Tanker pa honom hela tiden nar jag ser alla dessa overgivna gatuhundar.

Ovido - Quiz & Flashcards