Alla inlägg den 30 juni 2009

Av grant - 30 juni 2009 23:02

För ett tag sen var det en stor diskussion på vovve.net om någon som varit ute med sin hund som blev attackerad av två katter. I denna tråd berättade riktigt många om liknande händelser. Jag tyckte detta lät absurt att så många skulle råkat ut för såna missöden. Jag menar, jag har växt upp med katter och bott i villaområde där massa katter bodde och aldrig varit med om något sådant. Inte att jag säger att katter är änglar, dem ÄR opålitliga! Men aldrig att jag varit med om någon sur katt som velat klå upp en hund jag varit ute med....tills ikväll! Jag kom precis hem nu från en liten lekpromenad med Bosse. På en mur utanför ett hus sitter det en rätt söt katt. Inga öron som låg bakåt, utan den verkade rätt inbjudande. Jamade lite sött gjorde den med. Så jag stannade och klappade denna. Bosse satt nyfiket och snällt bredvid mig med den viftande svans. Jag var med på att denna katt kunde dänga till honom...Bosse ställde sig på bakbenen för att nosa på den lilla "damen". Han fick en liten tass på nosen *haha* Lät lite kul. Sen fräste hon lite...Bosse satt fortfarande sött bredvid men ville inte gärna hälsa igen efter den lilla "smällen". Katten började morra lite, så jag tänkte nu ska vi nog gå. Efter följer oss denna lilla jäkeln och spänner ögonen i Bosse med uppburrad svans. Så jag vänder mig om och springer lite emot den samtidigt som jag "fräser". Hon verkade bry sig alltför lite, och började gå efter oss igen med dem dära ondskefulla ögonen på Bosse...Så jag upprepade samma sak igen och la på en liten knuff på katten med min sko. Det fick henne till att stanna i sin trädgård. Blä - söta lömska saker på fyra ben.

Av grant - 30 juni 2009 11:00

Lille pojken är ju ett halvår idag! Tiden går så snabbt :) Här är Bosse från Darko's Racet ;) Heeet!

Ovido - Quiz & Flashcards