Alla inlägg den 21 juni 2009

Av grant - 21 juni 2009 22:49

Såhär blev porträttet på Maja och Akilina målad av Catarina Wik ifrån Olofstorp. Denna äran att ge bort tavlan till Carina och Roger som ett tack för all hjälp med Bossebus, var till stor glädje för oss. Tavlan blev riktigt underbar och ser fram emot när Bosse blir vuxen så vi kan få något på honom också. Kommer länka hennes hemsida från min blogg och ifrån detta inlägget: www.pastell.se 


Av grant - 21 juni 2009 21:31

Ja, imorgon gäller det att visa att man lärt sig något under denna termin och att informationen fastnade. Har inte varit överdrivet nervös på de andra proven, men detta slutprovet har jag "fruktat" hela tiden ;D Haha. Nej, inte så illa, men jag ser faktiskt inte fram emot det.


Idag har vi varit upp vid Gråborg och traskat lite. Vidare åkte vi över bron till Svinö - hundbadet! Där fick Bosse leka och bada med en söt tollare på ett år som heter Jack ;) Jack fick apportera lite tennisboll ut i vattnet, och Bosse fick försöka apportera Jack lite :) Hihi. Tennisbollen försvann dock i sanden efter allt lek till slut, så Jack fick gå hem med matte och husse utan boll - tills jag märkte att Bosse började gräva och "käka" sand, men sedan upptäckte jag att han hittade Jacks boll. Den fick husse lämna tillbaka till Jacks matte och husse innan de försvann för långt.


Mer har vi kört lite kurragömma i trädgården. Fy vad skoj det är när man ser att Bosse letar. Måste säga att han är rätt duktig denna lilla killen! I veckan ska vi lägga ett spår. Spännande!

Av grant - 21 juni 2009 12:04

Senaste tiden har jag funderat över hur vi märker när Bosse kommer in i puberteten eller trotsen...Ja, jag tror han är där nu, av att bedöma hur han var igår två ggr. Hemma hos syrran snodde han en speciell pinne han INTE fick ha, han har alltid stannat när jag rytit ordet - tills igår! Då var han lite överjävlig ;) Det tog ett tag innan jag fick tag i honom, och likadant igår när vi skulle ner och handla lite snabbt fick han stanna kvar i stugan, men han sprang förbi mig och ut och var lika överjävlig då *haha* Jag var inte lika glad då dock. Men ja, han börjar testa sina gränser nu. Bäst att förbereda sig för detta nu.

Ovido - Quiz & Flashcards