Alla inlägg den 14 juni 2009

Av grant - 14 juni 2009 20:56

Igår gick vi upp nån gång lite efter 7.00 och drog kort iväg för en lång resa till Olofstorp som ligger utanför Göteborg. Urmysigt där borta måste jag säga, vill med bo i sån fin natur med så vacker utsikt! Vi var där för att hämta en finfin present som är "specialbeställd" till några "speciella" ;) Ska bli kul när de får denna.


Kul var det när vi var påväg hem och passerade skylten "Smålandsstenar". Det var ju där Carina skulle göra MH och jag var rätt säker på att de skulle ta med sig våran Bossebus! Så vi ringde och tänkte att vi skulle åka och hämta honom där. Då var de precis klara och var påväg till Värnamo och skulle käka och vi låg inte långt efter. Så vi åkte dit och norpade våran lille kille! Matte var nog allra gladast!


Idag har vi övat vidare på en massa kontakt på våra promenader. Det är apskoj när det börjar ge sig, och jag tackar Mamma Scans köttbullar och Scans falukorv, utan dessa hade Bosse nog inte tyckt jag var någon vidare rolig att gå ut och gå med haha ;) Nej, men jag försöker att inte överdriva detta. Idag gick han riktigt tjusigt i koppel och drog kanppt ingenting. Tur att jag kan belöna honom med att släppa honom på stora vida ställen som knappt finns folk vid. Valpkursen avslutades med idag så vi var uppe på Mönsterås brukshundklubb och "inhämtade" diplomet. Då fick vi också träffa systern Red Angel :) Hon var för tööt med en liten rosa rosetttofs på huvudet :) Vi är anmälda till nästa valpkurs också som blir nu i sommar, där bland andra skulle lilla Red Angel delta med - vad kul!

Ovido - Quiz & Flashcards