Alla inlägg under april 2009

Av grant - 10 april 2009 09:56

..är det idag ja !

Jag är rätt förkyld, har varit det sen igår - sitter bara och nyser ena sekunden och snyter i andra, känns det som.


Martin har åkt iväg och ska städa i lägenheten. Jag får vara hemma med Bosse... Tänkte jag skulle vara duktig och fortsätta med en utav mina arbeten, som jag och några andra påbörjade igår.



Av grant - 9 april 2009 16:50

Ja, igår fyllde han 12 veckor lillen.


Så idag har han fått sin 12-veckorsspruta. Det gick så fint så.

Dem tyckte han var sååå söööööt inne på djursjukhuset. Men det är han ju med.



Av grant - 7 april 2009 21:05

"Mycket få människor lever idag - de flesta gör förberedelser för att leva imorgon."

Av grant - 6 april 2009 16:12

Jaaa ! Han hade sovit. Lekt lite. Sen ställde han sig vid dörren och pep en del - då släppte matte ut honom så han fick kissa lääänge :) Duktig du är Bosse.

Han var dessutom ensam i ca. 10 minuter när jag var tvungen och gå in och ta hand om tvätten. Han sa inte ett knyst ! Hur vet jag det då? Jo, jag filmade honom. Blev så glad när jag kom tillbaka och såg/lyssnade igenom filmsnutten.

Kopplet visar han framsteg i med. Han har förstått att matte inte är så förtjust i när han ska byta sida bara sådär - då stannar jag säger lätt "nej" och drar försiktigt i kopplet, och då trippar han fint tillbaka i sitt "spår".

Vi tränar att gå mot hinder (stolpar,träd etc.) Vill att han ska lära sig att om någon stolpe kommer, så får han gå tillbaka runt hindret :) Han lär sig snart detta med utantill. Penny berättade för mig hur jag ska träna detta.

Av grant - 6 april 2009 13:44

Intressant när man läser rasens mentala egenskaper. Innan förstod jag inte riktigt vad dem menade - men efter att ha levt ihop ett par veckor med vår lilla terrier förstår jag precis. Här kommer några klockrena exempel som stämmer in på vår Bosse :)


"Den är känd som frisk och sund, modig och lekfull, har energi och vitalitet utan gränser, är nyfiken och vill alltid vara med "där det händer"


"Den är omskriven som en mycket intelligent hund, mjuk och vänlig, trogen sin ägare. Men……. Det är också en hund med stort självförtroende och egen vilja"


"Den försvarar gärna och missar sällan en provokation till gräl, även om den inte är ute efter att starta grälet" - Här gick verkligen ljuset upp efter en tid med Bosse ;)


"Du kan ju springa där och vifta med dina trasor om du tycker det är så kul", säger wheaten terriern, och travar iväg för att utforska några intressanta kissfläckar femtio meter längre bort"


"Blev du arg? Ja, det var säkert inte på mig i alla fall, och förresten är jag inte klar med den här kissfläcken än"


"En Irish Soft Coated Wheaten terrier är just en TERRIER"


Yes,det här är vår älskade lilla Bosse.

Idag har han ju varit med M's pappa. Han har varit snäll och sussat fint i sin lilla bur, berättade Leif. Det var skönt och höra att han inte hade varit ett litet monster ;)


Av grant - 5 april 2009 22:51

Nu är vi det vi var från ursprungligen - ölänningar :)


Vi har fortsatt köra lite ensamträning med Bosse - sakta men säkert. Tycker det går framåt, liksom rumsrenheten - nån olycka om dagen händer, men det är inte mycket.


Nähe,nu ska jag sova. Skola imorgon. Bosse ska vara med M's pappa imorgon - spännande :)



Av grant - 3 april 2009 16:02

Jag hittade denna bilden i en utav mapparna idag, kan inte förstå att det är 7 veckor sen - helt otroligt vad dem växer snabbt.

Här var han än så länge ENDAST oskyldig haha. Det är han väl i stort sett nu med...


Älskar Bosses svans när den står i topp när vi är ute. Det bara lyser trygghet och självförtroende :)

När vi är på nya platser kan den till en början ligga neråt, inte emellan benen, men hänga liksom...Sen när svansen börjar resa sig, märker man att han känner sig tryggare.


Ovido - Quiz & Flashcards