Alla inlägg den 31 maj 2009

Av grant - 31 maj 2009 22:39

Det var en riktigt fin dag idag alltså. Vi steg upp kl. 7, gjorde oss i ordning och käkade, sen drog vi till Saxnäs brukshundsklubb.


Det var en fiiiin varm somrig dag. Jag var jättenervös, speciellt med tanke på hur Bosse betedde sig när jag tränade en sista gång igårkväll - hoppade och flängde åt lite olika håll - allt annat som man inte ska göra när man går i en ring vill säga ;) Jag tänkte "Jaja...det här går som det går!"


Han var riktigt duktig och gick riktigt snyggt när vi kom in, jag är så stolt! Jag vet att det bara är inofficiellt, men jag är hur glad som helst att det gick så bra! Jag hade lite problem att ställa upp honom, men han blev BIR (Bäst i ras) ändå. Dock var han ensam wheaten, så jag vet inte riktigt hur de bedömer detta. Han fick också ett HP (Heders Pris) och hans kritik löd såhär från Kickie Norrby: "Mycket lovande hanvalp. Härligt huvud och uttryck. Flott hals och rygg. Goda vinklar runt om. Lovande päls. Typiska rörelser runt om. Välvisad." Så han gick vidare till final ! Han blev BIS (Best in Show) på tredje plats.

Aaah, vilken stolt matte och husse Bosse har!!!


Ja, detta var en skojig söndag jag lever på ett tag. Filmklipp lägger jag upp någon dag när jag har tid. Jag kan inte motstå att visa hur fint han gick i ringen med mig.


ps. man kan tro att jag varit på officiell haha, men jag är lika glad ändå ju!

Ovido - Quiz & Flashcards