Av grant - 2 augusti 2009 20:51

Idag steg vi upp kl. 6 for att hinna med att ata innan bussen hamtade oss kl. 6.50 Resan var lang vill jag tala om. Vi skulle ju aka hela vagen till andra sidan av on. Men jag lyckades krypa ihop till en boll och somnade med huvudet i Martins kna. Vi har varit pa guidad utflykt i Knossos och vandrat vid ruinerna av det urgamla palatset. Det var maktigt. Med solfaktor 20 lag solen och stekte oss i runt 38 grader - jag trodde jag skulle do i varmen. Sa det var lite tungt att ga runt och lyssna pa en guide, men fotat har jag gjort en massa.

Efter detta akte vi vidare till Heraklion och gick i det arkeologiska museumet. Mycket intressant! Har inte haft nagot vidare intresse for historia, men det var mycket givande. Sedan at vi riktig GYROS! Har aldrig atit en san god gyros i hela mitt liv. Grekerna kan sin sak, det ar en sak som ar saker.

Har ar bara lite utav det vi sett idag, och bilderna har jag inte tagit sjalv, dem ar hamtade fran google.

Saknar min lilla sotnos Bossebus dar hemma. Langtar efter honom massor! Tanker pa honom hela tiden nar jag ser alla dessa overgivna gatuhundar.

Av grant - 30 juli 2009 14:18

Nu sticker vi snart till Kalmars lilla flygplats. Börjar må illa in för flygturen - hatar att flyga! Hoppas dem två små ciderna dämpar min ångest.

Av grant - 30 juli 2009 02:20

...flyger vi till Kreta! Jag kan inte sova. Jag är som ett barn på kvällen innan julafton. Är så tokigt spänd nu att jag gjorde något alldeles "galet" för en stund sen - anmälde mig och Bosse till den nationella utställningen nu den 5 september i Böda på Öland *gaah* Jag som var så nervös på den inofficiella i Saxnäs sist! Hur ska detta gå liksom? Som sagt, en kul erfarenhet. Hoppas bara vädret ger med sig nu också. Jag kan inte riktigt se mig själv springa runt i en ring med paraply över Bosse ;D Haha, vilken syn...Dagen efter, den 6 september är det Rasspecialen på Lundegårdscamping, den ska jag med anmäla oss till, men den behöver jag inte ha så brått med - tiden går inte ut förräns om nästan  två veckor.

Av grant - 29 juli 2009 22:37

Igår var Martin, jag, Penny, Tiff, Denice och Peter på Liseberg heeela dagen. Åkte ifrån Nybro strax efter sjutiden och var framme vid halv tolv ungefär. Jag kan säga att jag åker ALDRIG på högsäsong igen. Dem dära köerna är ju fruktansvärda, blää...Så det blev ju bara att man hann åka vissa en gång, vi åkte liksom inte ens allt, men vi åkte dem värsta såklart: Balder, Kanonen, Spinrock, Uppsvinget och Höjdskräcken. En sväng in på "Hotell Gasten" gick vi ju med och JAG fick gå först i tåget - det tyckte jag inte om, jag som är så lättskrämd, men bara för det fick jag inte vara med om så mycket som de andra fick bakom mig ;)

Bosse fick stanna med Martins pappa hela dagen. Ätit bra hade han gjort också tydligen. Konstigt - när vi är hemma vill han inte äta haha. Vi var hemma vi tvåtiden i natt. Gissa om Bosse blev lycklig när vi tände lampan i hallen och han fick se vem det var. Han låg så sött på mattan under soffbordet i vardagsrummet.

Imorgon ska vi lämna våran lilla älskling på Darko's i en hel vecka, kommer sakna honom döööömycket! Men vi vet ju att han har det bra där och att han får busa en massa med sina "bekanta" :) Några timmar efter vi lämnat honom bär det iväg till Kreta.

Av grant - 26 juli 2009 18:15

Imorse vid kl. 10 var vi på plats på Mönsterås Brukshundblubb för valpkursavslut. Vi åkte vidare allihopa lite längre bort in i en skog där vi skulle ha lite spårning och uppletande. Det var riktigt trevligt, dock var vi bara 5 utav 12 kursmedlemmar, men det var mysigt ändå. Så nu har Bosse TVÅ diplom ;)

Kommer sakna MBK, dem har varit riktigt bra och skulle rekommendera dem till vem som helst. Men vi ser fram emot Nybörjarkursen i höst på Saxnäs :)

Av grant - 25 juli 2009 22:24

Av grant - 25 juli 2009 22:12

Ja, igår kom vi hem ifrån 2 dagar i Skara. I onsdags lämnade vi Öland och vi hann även med Skara sommarland den dagen. Det var tur att vi åkte den dagen för då var vädret okej, dagen efter regnade det konstant heeela dagen. Så det blev att sitta inne på hotellet och spela kort och andra spel med familjen. Skara sommarland var skoj, bara lite kallt när vi var där. Men annars älskar jag allt sånt där "äventyrligt" ;) Får skryta med att jag åkte Fritt fall på 84 meter *tjohhoooo* Men jag blundade faktiskt, det var lite pirrigt, värst var det såklart att fösa ner sig själv för den jäkla branta backen. Men med allt folk bakom kunde man inte sitta där och vara mes och vela ;D Får ju också lägga till att här har man varit tuff och hoppat från 10:an på Långviken i Kalmar två ggr. Senaste var nu för några veckor sen med Martin *hihi* Jag är så modig, men jag skriker som en gris!

Bosse har varit hos Darko's. Kändes skönt, där vet vi att han är trygg och har massor av skoj. Han har lekt massor med Trissan, Elroij, Nigrita m.fl Tööten. Såhär såg han ut efter 5 minuter efter vi kommit hem från ha hämtat honom hos Darko's. Helt slut!

Av grant - 20 juli 2009 21:48

Yes, det gör vi! Vet ni något? För vi är i behov.

Vi har bott i denna lilla stuga i lite mer än 3 månader - nu är jag trött och vill leva ett normalt liv igen. Nicole, Martin och Bosse ska flytta - nån gång. Känslan är nästan densamma som när man flyttade hemifrån för första gången. Längtar efter en bostad med toalett, kök i samma enhet *hihi*