Alla inlägg den 5 september 2009

Av grant - 5 september 2009 21:25

Idag har det varit en lång dag för alla. När vi kom hem stupade både jag och Bosse i sängen och somnade medans husse pluggade. Sen fixade husse käk och sen åkte vi ut och la ett spår. Idag la jag faktiskt ett längre spår med 3 leksaker i och jag måste faktiskt säga att jag tror det är det här Bosse väntat länge på. Vi har lagt lite för många korta spår nu - mao lite föör försiktiga!


Sen när vi kom hem var det bara att duscha av ben, mage och tassar...Så nu ligger en trött och belåten liten plutt i sovrummet.


Av grant - 5 september 2009 15:54

Nu är vi räddade från den blöta hösten i vinter! Haromi var på plats med några utav Hurttas overaller på utställningen, vilket jag var mycket glad över eftersom att jag har haft svårt att avgöra hans storlek efter internets mätningar. Men här hjälpte dem oss på plats - Bosse var MYCKET söt i sin nya overall (den som är på bilden Hurtta Polar). Nytt halsband, koppel, matställning med skålar och en rolig gummiring att tugga på inköptes också. Sedan fick vi ett nytt utställningkoppel av Carina lilla *snäll* eftersom att han inte verkade gilla det tunnare jag köpte...Han upplevde lite obehag, så Carina hittade ett bredare på utställningen där dem sålde.


Frida, med Bosses halvbror, Elliot var på plats och fick en 2:a TROTS all den fina kritiken han fick på sin lapp. Vår lilla Bossebus kom som 3:a med kritik som lät såhär: "Nice strong head. Moving little lose in front. Good head. Nice eye. Moving well when settled. Well handled."

Domare Harris Noreen

Angående "Moving well when settled." så var han lite uppspelt när vi väl kom in i ringen och kopplet jag hade verkade han uppleva lite otäckt. Tur att Carina fanns där för handledning.

Vad vi behöver, främst jag, är ringträning!


Imorgon är det rasspecial - KUL :D


Ovido - Quiz & Flashcards